Sprawdziany

Plik pytań i odpowiedzi

Treści pytań i odpowiedzi można też wczytać z pliku tekstowego. Przykład:

Pytanie z jedną prawidłowoa odpowiedzią. W pytaniu ty zdefiniowane sa trzy grupy odpowiedzi jedna odpowiedzi prawdziwych i dwie fałszywych. Na arkuszu pytań student zobaczy odpowiedź prawdziwą i trzy fałszywe (dwie z pierwszej grupy i dwie z drugiej).
Q:sample1:one:1
K:SAMPLE
T: What is the name for toy bear?
A:T::: Teddy
C:T::1
A:F:1:: Caspar
A:F:1:: Bob
A:F:1:: Victor
A:F:1:: George
C:F:1:1
A:F:2:: Amelia
A:F:2:: Betty
A:F:2:: Dora
A:F:2:: Emily
C:F:2:2
Widok studenta
 
1) 1 pkt. Mark the only correct answer.
What is the name for toy bear?
a Caspar
e Amelia
f Betty
i Teddy
 
W tym pytaniu student ma zaznaczyc wszystkie prawidłowe odpowiedzi. Znowu sa trzy grupy odpowiedzi. Na arkuszu studenta znajda się dwie odpowiedzi prawdziwe i cztery fałszywe (po dwie z każdej grupy).
Q:sample2:sum:1
K:SAMPLE
T: Which characters appear in the book "Lord of the Rings"?
A:T::: Gandalf the Grey
A:T::: Frodo Baggins
A:T::: Gullum
A:T::: Saruman
A:T::: Sauron
A:T::: Galadriel
C:T::2
A:F:1:: Tauron
A:F:1:: Jessie
A:F:1:: Stretch
A:F:1:: Woody
C:F:1:2
A:F:2:: Mary Poppins
A:F:2:: Winie the Pooch
A:F:2:: Kanga
A:F:2:: Roo
C:F:2:2
Widok studenta
 
1) 1 pkt. Mark all correct answers.
Which characters appear in the book "Lord of the Rings"?
a Tauron
b Jessie
e Mary Poppins
f Winie the Pooch
i Gandalf the Grey
j Frodo Baggins
 
Pytanie z wieloma prawidłowymi odpowiedziami. Do arkusza studenta wybierane są po dwie odpowiedzi z kazdje z trzech grup.
Q:sample3:sum:1
K:SAMPLE
T: Which characters appear in the film "Toy Story"?
A:F:0:: Gandalf the Grey
A:F:0:: Frodo Baggins
A:F:0:: Gullum
A:F:0:: Saruman
A:F:0:: Sauron
A:F:0:: Galadriel
C:F:0:2
A:T:1:: Jessie
A:T:1:: Stretch
A:T:1:: Woody
A:T:1:: Sid
A:T:1:: Hamm
A:T:1:: Buzz Astral
A:T:1:: Potato Head
C:T:1:2
A:F:2:: Tauron
A:F:2:: Mary Poppins
A:F:2:: Winie the Pooch
A:F:2:: Kanga
A:F:2:: Roo
C:F:2:2
Widok studenta
 
1) 1 pkt. Mark all correct answers.
Which characters appear in the film "Toy Story"?
a Gandalf the Grey
b Frodo Baggins
g Tauron
h Mary Poppins
l Jessie
m Stretch
 
Pytanie z jedną prawidłowa odpowiedzią. W grupie odpowiedzi prawidłowych sa dwie pozycje"7" i "seven" ale tylko jedna z nich pojawi się na arkuszu studenta.
Q:sample4:one:1
K:SAMPLE
T: How many thieves are necessary for making vinegar?
A:T::: 7
A:T::: seven
C:T::1
A:F:1:: seventeen
A:F:1:: seventy
A:F:1:: 17
A:F:1:: 70
C:F:1:1
A:F:2:: 24
A:F:2:: 101
A:F:2:: 1001
A:F:2:: one thousand one
A:F:2:: fourty eight
C:F:2:2
Widok studenta
 
1) 1 pkt. Mark the only correct answer.
How many thieves are necessary for making vinegar?
a seventeen
e 24
f 101
j 7
 
W tym pytaniu zdefiowane sa trzy parametry: jeden typu liczba do którego student powinien wpisać swoją odpowiedź oraz dwa stałe zawierajace dane zadania. Zdefiniowano tez trzy zestawy wartości tych parametrów. Dla konkretnego studenta zostanie wylosowany jeden z nich. Poniewaz na arkuszu pjawiaja się tylko oznaczenia parametrów nie będacych stałymi więc najlepiej stałe umieścic na końcu listy.
Q:addition:tbl:
T:Calculate the sum. The sum of <<B>> and <<C>> equals: <<A>>.
K:SAMPLE
X:0:T::the sum
X:1:C::3
X:2:C::4
V:::7:3:4
V:::9:5:4
V:::13:6:7
Widok studenta
 
1) 1 pkt. Solve the task and put correct values in fields provided.
Calculate the sum. The sum of 3 and 4 equals: A.
 

W powyższym przykładzie widać, że pytania powinny być oddzielone liniami pustymi. Pierwsza litera w każdym wierszu decyduje o znaczeniu tego wiersza:

Q:id:typ:pkt - pytanie
  • id - identyfikator pytania,
  • typ - słowo "one" lub "sum" oznaczające rodzaj pytania:
    • one - pytanie z jedną prawidłową odpowiedzią,
    • sum - pytanie z wieloma prawidłowymi odpowiedziami,
    • open - pytanie otwarte,
    • code - pytanie otwarte z zachowaniem formatowania odpowiedzi,
    • tbl - pytanie z tabelą parametrów.
  • pkt - opcjonalna liczba putnktów.
K:klucz - słowo kluczowe
  • klucz - słowo kluczowe
Pytanie może zawierać kilka wierszy z róznymi słowami kluczowymi.
I:obraz - ilustracja do pytania
  • obraz - fragment obrazu zakodowanego zgodnie ze schematem 'data' opisanym w RFC2397. połączone fragmenty z kolejnych wierszy I: tworzą jeden obraz. pierwszy fragment powinien poprzedzać odpowiedni znacznik np.: image/png;base64,
T:treść - treść pytania
  • treść - treść pytania (może zawierać znaczniki HTML np.<b>).
D:treść - podpowiedź widoczna tylko dla prowadzącego
  • treść - podpowiedż widoczna tylko dla prowadzącego w czasie sprawdzania
A:tf:grupa::treść - odpowiedź
  • tf - wartość T albo F oznaczająca czy odpowiedź jest poprawna czy fałszywa.
  • grupa - numer grupy
  • treść - treść odpowiedzi (moze zawierać znaczniki HTML).
C:tf:grupa:limit - limit grupy
  • tf - wartość T albo F oznaczająca czy odpowiedź jest poprawna czy fałszywa.
  • grupa - numer grupy
  • limit - ile odpowiedzi z tej grupy ma się pojawić na arkuszu studenta.
P:tf:grupa:pkt - punktacja grupy
  • tf - wartość T albo F oznaczająca czy odpowiedź jest poprawna czy fałszywa.
  • grupa - numer grupy
  • pkt - opcjonalna liczba putnktów.
X:nr:typ:pkt:prompt - parametr - pole do wprowadzania odpowiedzi
  • nr - numer kolejny parametru,
  • typ - typ parametru
    • T - tekst,
    • D - liczba dziesiętna,
    • H - liczba szsnastkowa,
    • M - lista wyboru - w tym przypadku prompt po tekście zachęty zawiera kreske pionową i listę opcji do wyboru oddzielonych kreskami pinowymi | Przykład:
      Wybierz imię|Ala|Ela|Ola|Ula
    • C - stały tekst - do ew. wstawienia w treść pytania (stosowany do definiowania wariantów)
    ,
  • pkt - punktacja,
  • prompt - tekst zachęty wyświetlanej gdy kursor znajdzie się nad polem lub w tabelce przed polem jako jego opis.
Uwaga! Parametrów wszystkich typów można używać tylko w pytaniach typu tbl. W pytaniach innych typów dostepne są jedynie parametry typu C.
XA:nr:etykieta:szerokość: - atrybuty parametru
  • nr - numer kolejny parametru,
  • etykieta - etykieta używana w treści do identyfikowania parametru
  • szerokość - rozmiar pola na wpisanie odpowiedzi,
V:u0:u1:v1:v1:v3:... - wariant zadania czyli zestaw poprawnych wartości wszystkich parametrów
  • u0 - puste pole
  • u1 - puste pole
  • v1 - poprawna wartość parametru 1 może zawierać wyrażenie regularne otoczone ukośnikami / pasujące do wszystkich poprawnych odpowiedzi. Po drugim ukośniku może też wystąpić litera i oznaczająca, że litery małe i duże maja byc utożsamiane. Przykład: wyrażenie /[AEOU]la/i pasuje do imion: Ala, Ela, Ola, Ula pisanych z dowolnym pomieszaniem małych i dużych liter np.: ala, oLa, ULA, ...
  • v2 - poprawna wartość parametru 2 ...
  • v3 - poprawna wartość parametru 3 ...
  • ...

Znaczniki wycofane

Poniższe znaczniki zostały zastapione innymi i nie nalezy ich uzywać.

XV:nr:::wartość - poprawna wartość parametru - zastapiony przez znacznik V
  • nr - numer kolejny parametru,
  • wartość - poprawna wartość parametru (lub prompt dla stałych) może zawierać wyrażenie regularne otoczone ukośnikami / pasujące do wszystkich poprawnych odpowiedzi. Po drugim ukośniku może też wystąpić litera i oznaczająca, że litery małe i duże maja byc utożsamiane. Przykład: wyrażenie /[AEOU]la/i pasuje do imion: Ala, Ela, Ola, Ula pisanych z dowolnym pomieszaniem małych i dużych liter np.: ala, oLa, ULA, ...
Serwer STUDIA3 WEiTI
2024.11.30 11:47.06