Sprawdziany
Plik pytań i odpowiedzi
Treści pytań i odpowiedzi można też wczytać z pliku tekstowego.
Przykład:
Pytanie z jedną prawidłowoa odpowiedzią.
W pytaniu ty zdefiniowane sa trzy grupy odpowiedzi
jedna odpowiedzi prawdziwych i dwie fałszywych.
Na arkuszu pytań student zobaczy odpowiedź prawdziwą
i trzy fałszywe (dwie z pierwszej grupy i dwie z drugiej).
|
Q:sample1:one:1
K:SAMPLE
T: What is the name for toy bear?
A:T::: Teddy
C:T::1
A:F:1:: Caspar
A:F:1:: Bob
A:F:1:: Victor
A:F:1:: George
C:F:1:1
A:F:2:: Amelia
A:F:2:: Betty
A:F:2:: Dora
A:F:2:: Emily
C:F:2:2
|
|
W tym pytaniu student ma zaznaczyc wszystkie prawidłowe odpowiedzi.
Znowu sa trzy grupy odpowiedzi.
Na arkuszu studenta znajda się dwie odpowiedzi prawdziwe
i cztery fałszywe (po dwie z każdej grupy).
|
Q:sample2:sum:1
K:SAMPLE
T: Which characters appear in the book "Lord of the Rings"?
A:T::: Gandalf the Grey
A:T::: Frodo Baggins
A:T::: Gullum
A:T::: Saruman
A:T::: Sauron
A:T::: Galadriel
C:T::2
A:F:1:: Tauron
A:F:1:: Jessie
A:F:1:: Stretch
A:F:1:: Woody
C:F:1:2
A:F:2:: Mary Poppins
A:F:2:: Winie the Pooch
A:F:2:: Kanga
A:F:2:: Roo
C:F:2:2
|
|
Pytanie z wieloma prawidłowymi odpowiedziami.
Do arkusza studenta wybierane są po dwie odpowiedzi z kazdje z trzech grup.
|
Q:sample3:sum:1
K:SAMPLE
T: Which characters appear in the film "Toy Story"?
A:F:0:: Gandalf the Grey
A:F:0:: Frodo Baggins
A:F:0:: Gullum
A:F:0:: Saruman
A:F:0:: Sauron
A:F:0:: Galadriel
C:F:0:2
A:T:1:: Jessie
A:T:1:: Stretch
A:T:1:: Woody
A:T:1:: Sid
A:T:1:: Hamm
A:T:1:: Buzz Astral
A:T:1:: Potato Head
C:T:1:2
A:F:2:: Tauron
A:F:2:: Mary Poppins
A:F:2:: Winie the Pooch
A:F:2:: Kanga
A:F:2:: Roo
C:F:2:2
|
|
Pytanie z jedną prawidłowa odpowiedzią.
W grupie odpowiedzi prawidłowych sa dwie pozycje"7" i "seven"
ale tylko jedna z nich pojawi się na arkuszu studenta.
|
Q:sample4:one:1
K:SAMPLE
T: How many thieves are necessary for making vinegar?
A:T::: 7
A:T::: seven
C:T::1
A:F:1:: seventeen
A:F:1:: seventy
A:F:1:: 17
A:F:1:: 70
C:F:1:1
A:F:2:: 24
A:F:2:: 101
A:F:2:: 1001
A:F:2:: one thousand one
A:F:2:: fourty eight
C:F:2:2
|
|
W tym pytaniu zdefiowane sa trzy parametry:
jeden typu liczba do którego student powinien wpisać swoją odpowiedź
oraz dwa stałe zawierajace dane zadania.
Zdefiniowano tez trzy zestawy wartości tych parametrów.
Dla konkretnego studenta zostanie wylosowany jeden z nich.
Poniewaz na arkuszu pjawiaja się tylko oznaczenia parametrów
nie będacych stałymi więc najlepiej stałe umieścic na końcu listy.
|
Q:addition:tbl:
T:Calculate the sum. The sum of <<B>> and <<C>> equals: <<A>>.
K:SAMPLE
X:0:T::the sum
X:1:C::3
X:2:C::4
V:::7:3:4
V:::9:5:4
V:::13:6:7
|
|
W powyższym przykładzie widać,
że pytania powinny być oddzielone liniami pustymi.
Pierwsza litera w każdym wierszu decyduje o znaczeniu tego wiersza:
- Q:id:typ:pkt - pytanie
-
- id - identyfikator pytania,
- typ - słowo "one" lub "sum" oznaczające rodzaj pytania:
- one - pytanie z jedną prawidłową odpowiedzią,
- sum - pytanie z wieloma prawidłowymi odpowiedziami,
- open - pytanie otwarte,
- code - pytanie otwarte z zachowaniem formatowania odpowiedzi,
- tbl - pytanie z tabelą parametrów.
- pkt - opcjonalna liczba putnktów.
- K:klucz - słowo kluczowe
-
Pytanie może zawierać kilka wierszy z róznymi słowami kluczowymi.
- I:obraz - ilustracja do pytania
-
- obraz - fragment obrazu zakodowanego zgodnie ze schematem 'data'
opisanym w RFC2397. połączone fragmenty z kolejnych wierszy
I: tworzą jeden obraz. pierwszy fragment powinien poprzedzać
odpowiedni znacznik np.: image/png;base64,
- T:treść - treść pytania
-
- treść - treść pytania (może zawierać znaczniki HTML np.<b>).
- D:treść - podpowiedź widoczna tylko dla prowadzącego
-
- treść - podpowiedż widoczna tylko dla prowadzącego
w czasie sprawdzania
- A:tf:grupa::treść - odpowiedź
-
- tf - wartość T albo F
oznaczająca czy odpowiedź jest poprawna czy fałszywa.
- grupa - numer grupy
- treść - treść odpowiedzi (moze zawierać znaczniki HTML).
- C:tf:grupa:limit - limit grupy
-
- tf - wartość T albo F
oznaczająca czy odpowiedź jest poprawna czy fałszywa.
- grupa - numer grupy
- limit - ile odpowiedzi z tej grupy ma się pojawić
na arkuszu studenta.
- P:tf:grupa:pkt - punktacja grupy
-
- tf - wartość T albo F
oznaczająca czy odpowiedź jest poprawna czy fałszywa.
- grupa - numer grupy
- pkt - opcjonalna liczba putnktów.
- X:nr:typ:pkt:prompt - parametr - pole do wprowadzania odpowiedzi
-
- nr - numer kolejny parametru,
- typ - typ parametru
- T - tekst,
- D - liczba dziesiętna,
- H - liczba szsnastkowa,
- M - lista wyboru
- w tym przypadku prompt
po tekście zachęty zawiera kreske pionową i listę opcji
do wyboru oddzielonych kreskami pinowymi |
Przykład:
Wybierz imię|Ala|Ela|Ola|Ula
- C - stały tekst - do ew. wstawienia w treść pytania
(stosowany do definiowania wariantów)
,
- pkt - punktacja,
- prompt - tekst zachęty wyświetlanej
gdy kursor znajdzie się nad polem
lub w tabelce przed polem jako jego opis.
Uwaga!
Parametrów wszystkich typów można używać
tylko w pytaniach typu tbl.
W pytaniach innych typów dostepne są jedynie parametry typu C.
- XA:nr:etykieta:szerokość: - atrybuty parametru
-
- nr - numer kolejny parametru,
- etykieta - etykieta używana w treści do identyfikowania parametru
- szerokość - rozmiar pola na wpisanie odpowiedzi,
- V:u0:u1:v1:v1:v3:...
- wariant zadania czyli
zestaw poprawnych wartości wszystkich parametrów
-
- u0 - puste pole
- u1 - puste pole
- v1 - poprawna wartość parametru 1
może zawierać wyrażenie regularne otoczone ukośnikami /
pasujące do wszystkich poprawnych odpowiedzi.
Po drugim ukośniku może też wystąpić litera i
oznaczająca, że litery małe i duże maja byc utożsamiane.
Przykład: wyrażenie
/[AEOU]la/i
pasuje do imion:
Ala, Ela, Ola, Ula pisanych z dowolnym pomieszaniem
małych i dużych liter np.: ala, oLa, ULA, ...
- v2 - poprawna wartość parametru 2 ...
- v3 - poprawna wartość parametru 3 ...
- ...
Znaczniki wycofane
Poniższe znaczniki zostały zastapione innymi i nie nalezy ich uzywać.
- XV:nr:::wartość - poprawna wartość parametru
- zastapiony przez znacznik V
-
- nr - numer kolejny parametru,
- wartość - poprawna wartość parametru (lub prompt dla stałych)
może zawierać wyrażenie regularne otoczone ukośnikami /
pasujące do wszystkich poprawnych odpowiedzi.
Po drugim ukośniku może też wystąpić litera i
oznaczająca, że litery małe i duże maja byc utożsamiane.
Przykład: wyrażenie
/[AEOU]la/i
pasuje do imion:
Ala, Ela, Ola, Ula pisanych z dowolnym pomieszaniem
małych i dużych liter np.: ala, oLa, ULA, ...