Plik składa się z wierszy oddzielonych znakami nowej linii. Wiersze zaczynające sie znakiem # (hash) są komentarzami i są ignorowane przez program. Odpowiedzi poszczególnych studentów wpisujemy w osobne wiersze rozdzielając je wierszami pustymi. Dla wygody wprowadzajacego długie wiersze można podzielić na krótsze kontynuując zawartość w następnym wierszu. Wiersz kontynuacji powinien zaczynać się znakiem białym (spacją lub tabulatorem).
Wiersz odpowiedzi studenta powinien zawierać kolejno:
Wszystkie powyższe elementy rozdzielamy przecinkami. Pomiedzy numerem pytania a odpowiedziami nie stawiamy żadnych znaków. Jeśli na pytanie student nie zaznaczył żadnej odpowiedzi to wpisujemy znak minus.
Dla pytań z jedną prawdłową odpowiedzią jako odpowiedź wpisujemy literę identyfikującą wybraną odpowiedź lub znak minus.
Dla pytań z wieloma odpowiedziami wpisujemy ciąg liter identyfikujących wybrane przez studenta odpowiedzi lub znak minus.
W przypadku pytań typu "tabela" odpowiedzi (wartości parametrów) zapisujemy podając:
Wpisanie znaku równości i liczby zamiast listy odpowiedzi na pytanie oznacza wystwaienie oceny za to pytanie równej podanej liczbie.
Program wczytując zawartość pliku sprawdza jego poprawność i wyświetla komunikaty o błędach. Jeśli wystapiły błędy nalezy plik poprawić i wgrać ponownie. Nie należy przechodzić do dlaszych etapów (np. oceniania pytań otwartych) dopóki pojawiają się błędy. Na tym etapie program stara się też dopasować numery indeksów, nazwiska i imiona studentów do występujacych na liście słuchaczy. Program sam nie koryguje literówek w nazwiskach ani numerów indeksów a jedynie podpowiada prawidłowe wartości z listy słuchaczy przedmiotu (można je skopiować i wkleić do pliku).
Zamiast przecinkiem możemy elementy wiersza
rozdzielać innym znakiem (np. średnikiem)
ale wtedy na początku pliku należy umieścić definicję:
##QSEP=;
Podobnie do oddzielania parametrów zamiast ukośnika
można użyć innego znaku (np. dwukropka)
ale wtedy na początku pliku trzeba umieścić definicję:
##PSEP=:
Uwaga. Niektóre znaki (używane jako metaznaki w w wyrażeniach regularnych)
wymagają aby w definicji poprzedzić je wstecznym ukośnikiem (ang. backslash)
np: ##PSEP=\|
# 1030-xxxxx-YYY-AQQ test2 2022-06-08 8-10 # uwagi Niska frekwencja. Dużo spóźnionych - ostatnie 8:30, 8:35, 8:38 # 275238,Gustaw,Nikt,9978562,1ce,2c,3e,4b,5c,6abd,7abd,8d,9c,10adf,11b,12a,13d,14bcdef,15cd,16a,17c,18d,19b,20c, # strasznie się kręcił ale chyba nic nie ściagnął 353024,Hippolit,Fikcyjny,9931784, 1ac,2c,3b,4ce,5ab,6a,7a,8f,9bc,10b,11bd,12b,13bd,14cdf,15d,16a,17b,18c,19ab,20e, 275340,Zołza,Hipotetyczna,99347847, 1d,2abdef,3bcg,4aef,5ab,6e,7abc, 8/a=159/b=192/c=e3, 9b,10a,11aef,12c, 13c,14c,15a,16adf,17-,18b,19a,20b,
Pierwsza kolumna zawiera numer wiersza w pliku. Druga numer karty pytań (i ew. identyfikator studenta).
W pierwszym komunikacie podpowiadane są wszystkie osoby o pasującym imieniu lub nazwisku. Drugi przykład pokazuje, że przy pominieciu numeru indeksu program podpowiada właściwy. Trzeci i czwarty przykład pokazuja sygnalizację gdy odpowiedzi wpisane są w innej kolejności niż powinny - ta sytuacja sama w sobie nie stanowiła by problemu ale często pojawia sie przy powazniejszych błedach (np. brak wiersza separującego odpowiedzi kolejnych studentów co powoduje ich "sklejenie" w jeden i tym samym "zniknięcie" drugiego studenta). Piąty przykład pokazuje sygnalizację gdy odpowiedzi na jedno pytanie sa wpisane w niewłaściwej kolejności (znów może to być skutkiem np. pominięcia przecinka i numeru nastepnego pytania).
Błędy wczytania pliku odpowiedzi - należy poprawić plik i wczytać ponownie. | |||
---|---|---|---|
3 | 275238 | Nierozpoznana osoba. | jest: Nikt;Gustaw;973034 może być:Nitka,Gustaw Paweł,9978562 może być:Przykład,Robert Gustaw,9876522 może być:Nikt,Jan,8931412 |
4 | 353024 | Nierozpoznana osoba. | jest: Fikcyjny;Hipolit; może być:Fikcyjny,Hipolit,9931784 |
5 | 340775/USOS_8971454 | Numery pytań nie po kolei. | 6,8...8,7...7,9... |
7 | 353024/USOS_8971413 | Numery pytań nie po kolei. | 11,13... |
7 | 353024/USOS_8971413 | Numery odpowiedzi spoza zakresu. | 7j, |
9 | 271279/USOS_9971611 | Odpowiedzi nie po kolei. | 5cdfab, |