Najpierw dodajemy sprawdzian nadając mu identyfikator np.: test1. Identyfikator będzie używany w adresach URL więc może zawierać tylko litery, cyfry i znak podkreślenia. Wszeklie inne znaki będa usuwane. Duże i małe litery są roróżniane.
Następnie wpisujemy:
Uwaga! W razie konieczności daty te można zmieniać również w czasie trwania sprawdzianu przedłużając (lub skracając) czas jego trwania.
Przy sprawdzianach zdalnych prowadzący może wybrać jedną z trzech metod ograniczenia czasu rozwiązywania sprawdzianu przez studenta:
W sprawdzianach hybrydowych jedynie ograniczenie na czas całego sprawdzianu ma sens - dotyczy wówczas studentów wpisujących odpowiedzi zdalnie. Przy sprawdzianach stacjonarnych serwer nie może niczego ograniczać - to prowadzący egzekwuje ograniczenia czasowe.
Odpowiedzi studentów są na bieżąco zapisywane na serwerze więc ani automatyczne zakończenie ani przerwy spowodowane awariami sieci nie powinny prowadzić do utraty wcześniej udzielonych odpowiedzi. Jeśli po ustaniu awarii studenci nadal dysponują czasem na rozwiązywanie sprawdzianu to po ponownym przejściu do sprawdzianu każdy student powinien widzieć swój arkusz w takim stanie jak do momentu awarii i powinien móc kontynuować jego rozwiązywanie.
Pytania w sprawdzianie podzielone sa na działy i grupy pytań.
Działy sprawdzianu pozwalają przekazać studentowi informację zwrotną o tym co mu poszło dobrze a z czym sobie nie poradził. W raporcie widocznym dla studenta jego końcowa ocena jest rozbita na działy aby wiedział ile za co dostał. Dla każdego działu podajemy tytuł - jest to istotne gdyż po zakończeniu sprawdzianu studenci nie widzą już konkretnych pytań a jedynie tytuł działu i liczbę punktów otrzymanych za pytania z tego działu.
Grupy pytań pozwalają kontrolować proces tworzenia indywidualnych arkuszy pytań dla poszczególnych studentów. Dla każdej grupy pytań należy podać ile pytań z tej grupy ma się znaleźć na arkuszu studenta. Możemy też ujednolicić punktację - liczba punktów podana dla grupy Bez ujednoliconej punktacji możemy pozostawić tylko grupy z pustym limitem liczby pytań co oznacza, że wszystkie pytania z tej grupy pojawią się na arkuszu studenta. Punktacja podana w definicji sprawdzianu przykrywa punktację podaną w definicji pytania. Grupy pytań tworzymy przy okazji dodawania pytań - możemy wtedy wybrać istniejącą albo "nową" grupę.
Pytania z większości grup będa rozmieszczane losowo zgodnie z wybrana opcją (opisaną w paragrafie: Arkusze pytań). Jednak pytania z niektórych grup możemy przerzucić na początek lub koniec arkusza. Jest to szczególnie przydatne w przypadku pytań zajmujacych dużo miejsca na papierowym arkuszu - umieszczenie ich w losowym miejscu może powodować konieczność zostawienia dużych pustych obszarów przed i/lub po pytaniu i w ten sposób znacznie zwiekszyć rozmiar arkusza (np. dwie zamiast jednej strony). Natomiast wymuszenie pozycji początkowej (lub końcowej) zwykle pozwala uniknąć tego efektu.
Przy każdym sprawdzianie serwer podaje liczbę pytań, które pojawią się na arkuszu studenta i liczbę punktów do zdobycia. Proszę pamiętać aby po każdej zmianie tytułu, daty, liczby pytań lub punktacji nacisnąć przycisk "Zapisz".
W przypadku sprawdzianów stacjonarnych i hybrydowych arkusze są tworzone na żądanie prowadzącego i drukowane przed sprawdzianem.
W przypadku sprawdzianów zdalnych arkusz pytań dla konkretnego studenta tworzony jest w chwili rozpoczęcia sprawdzianu przez tego studenta.
Proces tworzenia arkusza jest kilkuetapowy:
Przy sprawdzianach zdalnych prowadzący może zobaczyć każdy z arkuszy w całości dopiero w trakcie trwania sprawdzianu.