Oprogramowanie dostepne dla pracowników i studentów WEiTI


Oprogramowanie MSDN DreamSpark

Oprogramowanie Microsoft w ramach programu MSDN DreamSpark


Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych bierze udział w programie Microsoft DreamSpark Premium.

W ramach tego programu studenci i pracownicy Wydziału mogą uzyskać bezpłatny dostęp do większości produktów firmy Microsoft (wyjątkami są m.in. MS Office, Office Developer, gry, MapPoint, FrontPage).



Podstawowe zasady korzystania z oprogramowania:


W jaki sposób można uzyskać nośniki i klucze.

  1. Nośniki i klucze dystrybuowane są za pośrednictwem elektronicznego systemu zarządzania licencjami (ELMS), prowadzonego przez firmę Kivuto Solutions.
  2. Konta w ELMS dla studentów zakładane (lub odnawiane) są w pierwszych dwóch tygodniach każdego semestru na podstawie list z systemu EReS
  3. Konta w ELMS dla pracowników zakładane są na wniosek pracownika.

Mini FAQ

  1. Q. W jaki sposób można uzyskać login i hasło do ELMS?

    A. Loginem do ELMS jest zawsze oficjalny wydziałowy adres e-mail pracownika lub studenta, tj. adres postaci:
        I.Nazwisko@stud.elka.pw.edu.pl (dla studentów)
    lub
        I.Nazwisko@elka.pw.edu.pl (dla pracowników)
    Przed pierwszym logowaniem należy zarejestrować się w ELMS (opcja Register na stronie logowania do ELMS.) Podczas rejestracji należy ustawić hasło do swojego konta.
    W przypadku wątpliwości - oficjalny wydziałowy adres e-mail jest zawsze wyświetlany po zalogowaniu na indywidualnej na stronie serwera studia.elka.pw.edu.pl/ind/.

  2. Q. Zapomniałem/zapomniałam hasła do ELMS. Co robić?

    A. Skorzystać z opcji resetu hasła na stronie logowania do ELMS.
    Po podaniu oficjalnego wydziałowego adresu e-mail na ten adres przyjdzie list zawierający odnośnik umożliwiający reset hasła.

  3. Q. Czy studenci OKNO PW mogą korzystać z ELMS?

    A. OKNO PW ma osobny ELMS i studenci tego ośrodka powinni korzystać z tego właśnie serwisu.
    W przypadku kierunków OKNO PW prowadzonych przez WEiTI możliwe jest także korzystanie z ELMS WEiTI - studenci OKNO'a muszą jedynie pamiętać o tym, by wcześniej uzyskać dostęp do swojego konta na serwerze mion.elka.pw.edu.pl
    Nie można jednocześnie korzystać z ELMS WEiTI i OKNO.

  4. Q. Zmieniłem konfigurację komputera i nie udaje mi się dokonać ponownej aktywacji systemu Windows.

    A. Należy dokonać aktywacji drogą telefoniczną. Numer telefonu do biura obsługi klienta Microsoft można znaleźć na polskojęzycznych stronach firmy.

  5. Q. Czy mogę otrzymać dodatkowe klucze aktywacyjne?

    A. W przypadku studentów - gdy jest to niezbędne do celów dydaktycznych, na wniosek opiekuna.
    W przypadku procowników, do oprogramowania przeznaczonego do instalacji na służbowych komputerach w gmachu WEiTI - dodatkowe klucze można uzyskać w pok. 447a.

  6. Q. ELMS w nowym semestrze nagle przestał akceptować mój login i hasło.

    A. Taka sytuacja może wystąpić w przypadku studentów, którzy w bieżącym semestrze nie są zapisani na żaden przedmiot dający jednostki dydaktyczne lub punkty ECTS. Jeśli w kolejnym semestrze nazwisko studenta pojawi się na listach systemu EReS, konto w ELMS zostanie ponownie aktywowane.

  7. Q. W czasie instalacji nie jest akceptowany otrzymany z ELMS klucz aktywacyjny.

    A. Problem ten zwykle jest spowodowany użyciem niewłaściwego nośnika - klucze udostępniane przez ELMS działają tylko z nośnikami uzyskanymi z ELMS, nie działają natomiast np. z płytami wersji OEM.

  8. Q. Jestem studentem WEiTI, a w ELMS nie ma mojego konta.

    A. Taka sytuacja czasem występuje w takich przypadkach jak:


Administrator programu.

Wszelkie uwagi i problemy należy zgłaszać do:
 dr Edward Śliwa, pok. 447a, tel. 5212

Jerzy Sobczyk

E-mail: J.Sobczyk@ia.pw.edu.pl

Zespół Obsługi Informatycznej
Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych
Data aktualizacji: 2016.04.27 12:22